Правілы распарадку для навучэнцаў - Гимназия №1 имени В.А.Короля г.Червеня
Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Правілы распарадку для навучэнцаў

Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў    
 Дзяржаўнай установы адукацыі "Гімназія №1 імя У.А. Караля г.Чэрвеня”
 
1. Агульныя палажэнні
1.1. Сапраўдныя правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Статутам Дзяржаўнай установы адукацыі “Гімназія № 1 імя У.А. Караля г. Червеня”(далей - Гімназія), іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.
1.2. Правілы вызначаюць асноўныя нормы і правілы паводзінаў навучэнцаў у будынках, на тэрыторыі Гімназіі, а таксама на пазаўрочных, пазакласных мерапрыемствах з удзелам навучэнцаў Гімназіі.
1.3. Мэты Правілаў:
стварэнне спрыяльнай рабочай абстаноўкі, неабходнай для ажыццяўлення адукацыйнага працэсу;
забеспячэнне паспяховага засваення навучэнцамі адукацыйных праграм;
выхаванне павагі да асобы, яе праў;
удасканаленне культуры паводзін і навыкаў зносін.
1.4. Дысцыпліна ў Гімназіі падтрымліваецца на аснове павагі чалавечай годнасці ўсіх суб’ектаў адукацыйнага працэсу (навучэнцаў, педагогаў, законных прадстаўнікоў непаўналетніх). Выкарыстанне метадаў фізічнага і псіхалагічнага гвалту ў Гімназыі недапушчальна.
2. Асноўныя абавязкі навучэнцаў Гімназіі
2.1. Навучэнцы абавязаны:
• выконваць Статут Гімназіі, рашэнні савета Гімназіі, педагагічнага савета, вучнёўскай Савета, дадзеныя Правілы, інструкцыі па ахове працы, правілы пажарнай бяспекі, выконваць патрабаванні кіраўніцтва і педагогаў у мэтах забеспячэння бяспекі адукацыйнага працэсу;
• паводзіць сябе ў Гімназіі і па-за яе так, каб не прынізіць свае гонар і годнасць, не запляміць добрае імя Гімназіі;
• наведваць Гімназію ў прызначаны для гэтага час і не прапускаць навучальныя заняткі, іншыя формы адукацыйнага працэсу без паважнай прычыны. У выпадку пропуску навучэнец прадастаўляе класнаму кіраўніку даведку з медыцынскай установы або заяву бацькоў (асоб, якія іх замяняюць) аб прычыне адсутнасці;
• знаходзіцца ў Гімназіі на працягу вучэбнага часу, прадугледжанага раскладам. Пакідаць тэрыторыю Гімназіі ў вызначаны час магчыма толькі з дазволу класнага кіраўніка або дзяжурнага кіраўніка (дырэктара, намеснікаў дырэктара);
• добрасумленна вучыцца, асвойваць вучэбную праграму, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;
• удзельнічаць у самаабслугоўванні і грамадска карыснай працы;
• вітацца з работнікамі і наведвальнікамі Гімназіі, праяўляць павагу да старэйшых, клапаціцца пра малодшых. Навучэнцы павінны саступаюць дарогу педагогам, дарослым, старэйшыя навучэнцы - малодшым, хлопчыкі - дзяўчынкам;
• вырашаць спрэчныя і канфліктныя сітуацыі мірна, на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам поглядаў ўдзельнікаў спрэчкі. Калі такое немагчыма - звяртацца па дапамогу да класнага кіраўніка, да спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, да кіраўніцтва Гімназіі;
• берагчы маёмасць Гімназіі, аказваць пасільную дапамогу ў яе рамонце, акуратна ставіцца як да сваёй, так і да чужой маёмасці;
• сачыць за сваім знешнім выглядам, прытрымлівацца ў вопратцы дзелавога стылю.
2.2. Забараняецца:
• прыносіць у Гімназію і на яе тэрыторыю зброю, выбуховыя, хімічныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, спіртныя напоі, наркотыкі, таксічныя рэчывы і яды, іншыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных;
• курыць у будынку, на тэрыторыі Гімназыі і ў іншых грамадскіх месцах;
• выкарыстоўваць ненарматыўную лексіку;
• прыходзіць у Гімназію ў бруднай, мятай вопратцы, непрыстойна кароткай або адкрытай вопратцы, адкрыта дэманстраваць прыналежнасць да розных субкультур, да рэлігійныхплыняў і г.д .;
• хадзіць па Гімназіі без патрэбы ў верхняй вопратцы і галаўных уборах;
• гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару. У адваротным выпадку класныя кіраўнікі, настаўнікі, дзяжурныя педагогі могуць канфіскаваць маёмасць да прыходу законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.
3. Асноўныя правы навучэнцаў Гімназіі
3.1. Навучэнцы маюць права на:
• атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;
• ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
• карыстанне падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі;
• канікулы;
• атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;
• бяскаштоўнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай Гімназіі;
• атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў Гімназіі;
• заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўнай, культурна-масавай, грамадскай, даследчай дзейнасці, а таксама ў іншых адукацыйных мерапрыемствах;
• удзел у кіраванні Гімназіяй;
• удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, аглядах, фестывалях, выставах, канферэнцыях, сімпозіумах, кангрэсах, семінарах і ў іншых адукацыйных мерапрыемствах, у спартыўна-масавай, грамадскай, даследчай, інавацыйнай дзейнасці;
• азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, устаноўчымі дакументамі, сертыфікатамі аб дзяржаўнай акрэдытацыі, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй Гімназіі;
• удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
• іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі акатамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Гімназіі.
4. Прыход і адыход навучэнцаў Гімназіі
4.1. Прыходзіць у Гімназію варта за 10-15 хвілін да пачатку вучэбных заняткаў, мець ахайны выгляд і акуратную прычоску.
4.2. Неабходна мець з сабой дзённік (асноўны дакумент навучэнца) і ўсе неабходныя для навучальных заняткаў прыналежнасці.
4.3. Навучэнцы штодня карыстаюцца гардэробам, пакідаючы ў ім верхнюю вопратку.
4.4. Перад пачаткам навучальных заняткаў навучэнцы павінны зверыцца з раскладам і прыбыць да кабінета да званка, увайсці ў кабінет і падрыхтавацца да навучальнага занятку.
4.5. Пасля заканчэння вучэбных заняткаў, класных гадзін, факультатыўных заняткаў, фізкультурна-аздараўляльных, спартыўна-масавых, культурна-масавых мерапрыемстваў трэба атрымаць адзенне з гардэроба, акуратна апрануцца і пакінуць Гімназію, выконваючы правілы ветлівасці.
5. Знешні выгляд навучэнцаў Гімназіі
5.1. У I-IX-х класах навучэнцы выкарыстоўваюць дзелавы стыль адзення - гэта строгі, вытрыманы стыль, прызначаны для наведвання навучэнцамі заняткаў у Гімназіі. Адзенне дзелавога стылю можа быць выканана з тканін рознай структуры ў цёмна-сіняй або чорнай каляровай аднатоннай гаме. Абутак павінен адпавядаць дзелавому стылю адзення.
5.2. Для дзяўчынак (дзяўчат) у камплект адзення могуць уваходзіць пінжак, камізэлька, спадніца, блузка з кароткімі і доўгімі рукавамі.
5.3. Для хлопчыкаў (юнакоў) у камплект адзення ўваходзяць пінжак, камізэлька, штаны, кашуля з кароткімі і доўгімі рукавамі, гальштук.
5.4. З 5-га класа навучэнцы Гімназіі маюць у камплекце адзення дзелавога стылю значок з эмблемай Гімназіі, заказ якога ажыццяўляецца за бацькоўскія сродкі.
5.5. У адзежы дзелавога стылю не дапускаюцца: спартыўны абутак; рэчы, якія маюць яркія і абстрактныя малюнкі; джынсы; спартыўнае і іншае адзенне спецыяльнага прызначэння.
6. Паводзіны вучняў Гімназіі на вучэбных занятках
6.1. Навучэнцы займаюць свае месцы ў кабінеце так, як гэта ўсталёўвае класны кіраўнік або настаўнік па прадмеце, з улікам іх здароўя.
6.2. Кожны настаўнік вызначае спецыфічныя правілы пры правядзенні заняткаў па сваім прадмеце, якія не павінны супярэчыць нормам і правілам бяспекі і іншым нарматыўным дакументам. Гэтыя правілы абавязковыя для выканання ўсімі навучэнцамі, навучэнцамі ў дадзенага настаўніка.
6.3. Перад пачаткам навучальнага занятка навучэнцы павінны падрыхтаваць сваё працоўнае месца і ўсё неабходнае для работы ў класе.
6.4. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання і садзяцца пасля таго, як настаўнік адкажа на прывітанне і дазволіць сесці. Падобным чынам навучэнцы вітаюць любога дарослага чалавека, які ўвайшоў у клас падчас заняткаў.
6.5. У выпадку спазнення на вучэбны занятак навучэнец павінен пастукацца ў дзверы кабінета, зайсці, павітацца з настаўнікам, папрасіць прабачэння за спазненне і папрасіць дазволу сесці на месца.
6.6. Час вучэбных заняткаў павінен выкарыстоўвацца толькі для навучальных мэтаў. Нельга шумець, адцягваць увагу староннімі гутаркамі, гульнямі і іншымі справамі, якія не адносяцца да навучальнага занятку.        
6.7. Па першым патрабаванні настаўніка (класнага кіраўніка) павінен прад'яўляцца дзённік. Любыя запісы ў дзённіках навучэнцамі павінны выконвацца акуратна. Пасля кожнага вучэбнага тыдня законныя прадстаўнікі непаўналетняга навучэнца ставяць свой подпіс у дзённіку.  
6.8. Пры гатоўнасці задаць пытанне або адказаць варта падняць руку і атрымаць дазвол настаўніка.
6.9. Калі вучню неабходна выйсці з класа, ён павінен папрасіць дазволу настаўніка.
6.10. Званок з навучальнага занятка - гэта сігнал для настаўніка. Толькі калі настаўнік абвесціць пра заканченне навучальнага занятка, навучэнцы маюць права ўстаць, навесці чысціню і парадак на сваім працоўным месцы, выйсці з класа.
6.11. Вучні павінны мець спартыўную форму і абутак для вучэбных заняткаў па фізічнай культуры і здароўю, а таксама спецыяльную вопратку для вучэбных заняткаў па працоўным навучанні. Пры адсутнасці такога адзення навучэнцы застаюцца ў класе, у спартыўнай зале, але да заняткаў не дапускаюцца.
6.12. Забараняецца падчас вучэбных заняткаў карыстацца мабільнымі тэлефонамі і іншымі прыладамі, яны не адносяцца да адукацыйнага працэсу. Варта адключыць і прыбраць усе тэхнічныя прылады (плэеры, навушнікі, гульнявыя прыстаўкі і інш.), перавесці мабільны тэлефон у ціхі рэжым і прыбраць яго са стала. У выпадку парушэння гэтага правіла настаўнік мае права выключыць тэхнічную прыладу на час навучальнага занятку. Пры неаднаразовым парушэнні гэтых патрабаванняў прылада вяртаецца толькі ў прысутнасці законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.
7. Паводзіны навучэнцаў Гімназіі на перапынку
7.1. Навучэнцы абавязаны выкарыстоўваць час перапынку для адпачынку.
7.2. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах неабходна прытрымлівацца правага боку.
7.3. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:
• шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;
• штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любых праблем;
• ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас любых асоб, запалохваць, займацца вымагацельствам.
Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Республікі Беларусь.
7.4. У выпадку адмены наступнага навучальнага занятка навучэнцы могуць знаходзіцца ў вестыбюлі, бібліятэцы ці сталовай Гімназіі.
8. Паводзіны навучэнцаў Гімназіі ў сталовай
8.1.Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай.
8.2. Навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ужыванні гарачых і вадкіх страў.
8.3.Ужываць ежу і напіткі, набытыя ў сталовай іпрынесенныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд пасля ежы.
9. Паводзіны навучэнцаў Гімназіі падчас правядзення пазаўрочных, пазакласных мерапрыемстваў
9.1. Перад правядзеннем мерапрыемстваў навучэнцы абавязаны праходзіць інструктаж па тэхніцы бяспекі.
9.2. Варта строга выконваць усе ўказанні кіраўніка групы пры правядзенні масавых мерапрыемств, пазбягаць любых дзеянняў, якія могуць быць небяспечныя для ўласнага жыцця і для навакольных.
9.3. Навучэнцы павінны выконваць дысцыпліну, прытрымлівацца ўстаноўленых маршрутаў руху, заставацца ў размяшчэнні групы, калі гэта вызначана кіраўніком групы.
9.4. Неабходна строга выконваць правілы асабістай гігіены, своечасова паведамляць кіраўніку групы пра пагаршэнне здароўя або траўмы.
9.5. Вучні павінны паважаць мясцовыя традыцыі, беражліва ставіцца да прыроды, помнікаў гісторыі і культуры, да асабістай і групавой маёмасці.
9.6. Забараняецца ўжываць адкрыты агонь (паходні, свечкі, феерверкі, хлапушкі, вогнішчы і інш.), ладзіць светлавыя эфекты з ужываннем хімічных, піратэхнічных і іншых сродкаў, здольных выклікаць узгаранне.
10. Дысцыплінарная адказнасць навучэнцаў Гімназіі
10.1. Падставамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца супрацьпраўнае, вінаватае (наўмыснае ці па неасцярожнасці) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Гімназіі ў выглядзе наступных дзеянняў (бяздзейнасці ):
• спазнення або няяўкі без паважных прычын на навучальныя заняткі;
• парушэнні дысцыпліны ў ходзе адукацыйнага працэсу;
• невыканання без паважных прычын законнага патрабавання педагагічнага работніка;
• абразы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;
• распаўсюджанне інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;
• псаванне будынка, збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці Гімназіі;
• невыкананне (парушэнні) патрабаванняў заканадаўства аб ахове здароўя, пажарнай бяспекі;
• распіцце алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у будынку і на іншай тэрыторыі Гімназіі альбо з'яўленне ў названых месцах у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;
• курэння (спажывання) тытунёвых вырабаў у будынку і на іншай тэрыторыі Гімназыі;
• іншых супрацьпраўных дзеянняў (бяздзейнасці).
10.2. За здзяйсненне навучэнцамі дысцыплінарнай правіны ўсталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ва ўжыванні да яго мер дысцыплінарнага спагнання.
10.3. Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваецца навучэнец, які дасягнуў да моманту здзяйснення дысцыплінарнай правіны ўзросту чатырнаццаці гадоў.
10.4. Да вучня, які здзейсніў дысцыплінарную правіну і які не дасягнуў да моманту яго здяснення ўзросту, з якога настае дысцыплінарная адказнасць, могуць прымяняцца меры педагагічнага ўздзеяння (гутарка, абмеркаванне на педагагічным савеце, на савеце па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх і іншыя меры педагагічнага ўздзеяння, якія не супярэчаць заканадаўству).
10.5. За здзяйсненне дысцыплінарнай правіны да вучня могуць быць ужытыя наступныя меры дысцыплінарнага спагнання:
• заўвага;
• вымова;
• адлічэнне.
10.6. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена за:
• працяглую адсутнасць без паважных прычын на вучэбных занятках на працягу навучальнага года;
• сістэматычнае (паўторнае на працягу навучальнага года) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў навучэнца, калі да яго раней прымяняліся меры дысцыплінарнага спагнання.
10.7. Адлічэнне як мера дысцыплінарнага спагнання не прымяняецца да:
• вучня, які не завяршыў засваенне зместу адукацыйнай праграмы базавай адукацыі;
• вучню, які не дасягнуў ўзросту шаснаццаці гадоў.
10.8.Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару Гімназіі. Пры выбары меры дысцыплінарнага спагнання павінны ўлічвацца цяжар дысцыплінарнай правіны, прычыны і абставіны, пры якіх яна здзейснена, папярэднія паводзіны навучэнца.
10.9. Навучэнец, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, лічыцца невінаватым, пакуль яго віна не будзе даказаная і ўсталяваная загадам аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання, выдадзеным дырэктарам Гімназіі.
10.10. Навучэнец, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, не павінен даказваць сваю невінаватасць. Неадхільныя сумнення ў вінаватасці навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, тлумачацца ў яго карысць.
10.11. Навучэнец, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, законныя прадстаўнікі непаўналетнягя навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, маюць права:
• знаёміцца з усімі матэрыяламі, якія пацвярджаюць віну навучэнца, здымаць з іх копіі;
• даваць тлумачэнні і прадстаўляць доказы альбо адмовіцца ад дачы тлумачэнняў;
• быць заслуханым у ходзе любога, які закранае іх інтарэсы, разбору, прысутнічаць на ім;
• атрымаць юрыдычную дапамогу ў адпаведнасці з заканадаўствам;
• азнаёміцца з загадам аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання і атрымаць яго копію;
• абскардзіць загад на выкарыстанне меры дысцыплінарнага спагнання.
10.12. Падставамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, праваахоўных органаў, iншых дзяржаўных органаў і арганізацый, дакладныя запіскі педагагічных і іншых работнікаў Гімназіі, асоб, якія ажыцяўляюць ахову памяшканняў Гімназіі.
10.13. Да прымянення дысцыплінарнага спагнання дырэктар Гімназіі абавязаны паведаміць аднаму з законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца аб магчымасці прыцягнення гэтага непаўналетняга да дысцыплінарнай адказнасці, запатрабаваць у навучэнца тлумачэнне ў пісьмовай форме, якое навучэнец мае права прадставіць на працягу пяці каляндарных дзён. Пры адмове навучэнца даць тлумачэнне складаецца акт, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў Гімназіі.
10.14. Адмова навучэнца даць тлумачэнне ў пісьмовай форме не перашкаджае ўжыванню да яго меры дысцыплінарнага спагнання.
10.15. За кожную дысцыплінарную правіну можа быць прыменена толькі адна мера дысцыплінарнага спагнання.
10.16. Ужыванне адлічэння ў якасці меры дысцыплінарнага спагнання да непаўналетняга вучня дапускаецца толькі пасля паведамлення адміністрацыяй Гімназіі камісіі па справах непаўналетніх Чэрвенскага раённага выканаўчага камітэта і аддзела адукацыі, спорту і турызму Чэрвенскага раённага выканаўчага камітэта.
10.17. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да вучня прымаецца на аснове матэрыялаў, якія змяшчаюць фактычныя доказы здзяйснення ім дысцыплінарнай правіны.
10.18. Дырэктар Гімназіі мае права, а па ініцыятыве навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці (законнага прадстаўніка непаўналетняга навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці), абавязаны асабіста заслухаць тлумачэнні навучэнца, яго заявы, скаргі.
10.19. Навучэнец можа быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці не пазней за адзін месяц з дня выяўлення дысцыплінарнай правіны (дзень, калі аб правіне стала або павiнна было стаць вядома педагагічнаму работніку Гімназіі, не лічачы часу хваробы навучэнца, знаходжання яго на вакацыях). Дысцыплінарнае спагнанне да непаўналетняга вучня можа быць ўжыта не ранней чым праз сем каляндарных дзён пасля накіравання апавяшчэння аднаму з яго законных предстаўнікоў.
10.20. Меры дысцыплінарнага спагнання да вучня не могуць быць ужытыя пазней за шэсць месяцаў з дня здзяйснення дысцыплінарнай правіны.
10.21. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да вучня афармляецца загадам дырэктара Гімназіі, у якім павінны змяшчацца звесткi аб навучэнцы, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, аб здейсненнай дысцыплінарнай правіне, форме віны (намер або неасцярожнасць), доказах віны, указанне меры дысцыплінарнага спагнання .
10.22. Загад дырэктара Гімназыі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання аб'яўляецца навучэнцу пад подпіс на працягу трох каляндарных дзён. Навучэнец, неатрымаўшы знаёмства з загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання, лiчыцца не прыцягнутым да дысцыплінарнай адказнасці. Адмова навучэнца ад азнаямлення з загадам афармляецца актам, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў Гімназіі.
10.23. У тэрмін, устаноўлены для аб'явы загаду аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання, не ўваходзіць час хваробы навучэнца, знаходжання яго на вакацыях.
10.24. Гімназія на працягу пяці каляндарных дзён з дня прыцягнення да дысцыплінарнай адказнасці непаўналетняга навучэнца інфармуе пра гэта ў пісьмовай форме аднаго з яго законных прадстаўнікоў.
10.25. Звесткі пра ўжыванне меры дысцыплінарнага спагнання заносяцца ў асабістую справа навучэнца.
10.26. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да вучня можа быць абскарджана навучэнцам; асобай, адлічанай з Гімназіі; законным прадстаўніком непаўналетняга вучня; законным прадстаўніком непаўналетняй асобы, адлічанай з Гімназіі, увышэйшую арганiзацыю або суд на працягу аднаго месяца.
10.27. Навучэнец лiчыцца не прыцягнутым да дысцыплінарнай адказнасці, калі на працягу аднаго года з дня прымянення да яго меры дысцыплінарнага спагнання ён не будзе паўторна прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці. Пры гэтым дысцыплінарнае спагнанне пагашаецца аўтаматычна без выдання загаду.
10.28. Дырэктар Гімназіі, які ўжыў меру дысцыплінарнага спагнання да вучня, мае права зняць яе датэрмінова па ўласнай ініцыятыве або просьбе навучэнца.
10.29. Датэрміновае зняцце дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам дырэктара Гімназыі.
11. Заключныя палажэнні
11.1. Правілы дзейнічаюць на ўсёй тэрыторыі Гімназыі і распаўсюджваюцца на ўсе мерапрыемствы з удзелам навучэнцаў Гімназіі.
11.2. Правілы размяшчаюцца на афіцыйным сайце Гімназіі, вывешваюцца ў Гімназіі на бачным месцы для агульнага азнаямлення.
 
Ганчарова А.Я., дырэктар Дзяржаўнай установы адукацыі «Гімназія № 1 імя У.А.Караля г. Червеня »